Monday, March 23

jawapan ALLAH t'hadap apa yg t'jadi

ya Allah!!! kenapa sume ni t'jadi pd aku???

"boleh jadi kamu m'benci sesuatu pada hal ia amat baik bagimu,dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu,padahal ia amat buruk bagimu,Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"

(al-baqarah : 216)

ya Allah!!! kenapa berat sgt ujian ni???

"Allah tidak membebani seseorg itu melainkan sesuai dgn kesanggupannya..."

(al-imran : 286)

ya Allah!!! terasa hidup ni sudah tak de maknanye lagi...

"jgn lah kamu b'sikap lemah dan jgn pula kamu b'sedih hati, padahal kamulah org yg plg tinggi darjatnya,jika kamu org2 yg b'iman"

(al-imran : 139)

ya Allah!!! mcm mana harus aku hadapi sume ini???

"dan mintalah p'tolongn (kpd Allah) dgn jln yg sabar dan mengerjakan smbhyang dan sesungguhnya smbhyg itu amatlah berat kecuali kpd org2 yg khusyuk"

(al-baqarah : 45)

ya Allah!!! apa yg aku dpt drpd sume ni???

"sesungguhnya Allah telah membeli dari org2 mukmin,diri dan harta mereka dgn m'berikan syurga utk mereka"

(at-taubah : 111)

ya Allah!!! kpd siapa dpt aku b'harap dan b'gantung???

"sesungguhnya Allah bagiku,tiada Tuhan selain dari Nya. hanya kpdNya aku b'tawakkal"

(at-taubah : 129)

ya Allah!!! b'iman kah aku???

"apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan, 'kami telah b'iman', sdg kan mereka tidak diuji? dan sesungguhnya kami telah menguji org2 sblm mereka,maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg benar dan sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg dusta"

(al-ankabut : 2-3)


wallahua'alam....

msti tiap2 hari kte tensyen ngn masalah kan? normal la 2...Allah saje nk uji kte nk tgk takat mana iman kte pd Dia...so,same2 la kte tadabbur ayt2 Allah yg kte bc tiap2 hr sbb kdg2 kte t'lps pndg dgn kelebihan ayt Dia..dan segala masalah@dugaan yg kte x mampu nk hadapi iAllah Allah ada bantu kte dgn ayt2Nya...don't easily give up!!!

syukur padaMu ALLAH!!!
Related Posts with Thumbnails